Seznamka s Méďou – testovací jízda Slovensko

Po několika měsících přípravných prací konečně 13.8.2019 vyrážíme na testovací jízdu po Slovensku. Chtěli jsme si vyzkoušet, jak všechno funguje a případně, co doplnit do kuchyňky a co nám ještě schází.

1. Den

Vyrazili jsme z Prahy směr Horní Bečva, kde jsme přespali. V noci náš spánek rušila šílená bouřka, a tak byla první noc hodně zvláštní a nezvyklá. Spousta zvuků, hluk, takže jsme se příliš nevyspali. Ráno jsme zjistili, že jsme spali pod lomem a stáli cca 5 cm ve vodě. Na místě spali další dvě posádky (z Čech a z Francie). Dopoledne jsme se šli projít k vodní nádrží. Okolí Horní Bečvy jsme moc neznali a opravdu by se nám líbilo strávit i dovolenou. Šli jsme na oběd do místní restaurace a pak jsme pokračovali v cestě.

Pokračovali jsme přes slovenskou hranici směr Dolní Kubín, Liptovská Mara, kde jsme se zastavili na procházku. Dalším místem, kde jsme přespali, byl Liptovský Mikuláš. Nádherná lokalita a místo s bonusovým výhledem na město, přírodu i Tatry, bohužel zrádné v tom, že si ho oblíbila místní mládež pro noční party. Do 3 hod. ráno Jsme poslouchaly hlasitou hudbu, která zněla přes celé parkoviště a daleko za nás. Absolvovali jsme další noc bez kvalitního spánku.

Naše jízda směřovala do krásné vesničky Východná, kde jsme přespali. Místa pro přespání jsme si vyhledávali podle aplikace, a tak jsme si museli tentokrát sami najít místo na spaní. Objevili jsme místní cestu, kde to šlo. Bylo to v blízkostí dálnice. Noc už byla lepší. Tentokrát nás překvapila výrazně nízká teplota, která klesla venku na 5 stupňů, uvnitř nad ránem bylo necelých 10 stupňů. Museli jsme tedy vybalit všechny deky a lépe se obléct. Ráno jsme zašli na místní farmu nakoupit sýry a korbáče.

1. – 5. Den

Vyrazili jsme směrem na východ do okolí města Prešov. Chtěli jsme návštěvou překvapit moji tetu, které je 86 let. Nakonec jsme tam zůstali dva dny a přespali v Hanisce na parkovišti. Tehdy jsme ocenili aplikaci, která nám vyhledala nejlepší místo na přespání. Povedlo se jí to. Bohužel však nepočítala s aktuální situací. Ráno v 6 hod. nás vzbudili kamiony, které zaváželi dřevo po kalamitní dešťové situaci. Uklízely škody, takže další ne moc super noc. Druhá noc už byla o něco lepší, ale jelikož byla sobota, tak všichni s rodinami vyrazili na houby, takže nás taky budili.

1. Den

Bylo na čase se opět vrátit. Vyrazili jsme směr Praha. Po cestě zpět jsme chtěli spát ve vesnici Žehra. Podle aplikace skvělé místo na spaní. No během 20 minut se seběhla romská komunita do kulturního sálu vedle parkoviště na nějakou oslavu, a tak jsme začali raději hledat nové místo. Bylo už dost pozdě, a tak jsme za vesnicí Bijacovce našli polní cestičku s místní černou skládkou a tam jsme zůstali přes noc. Noc byla klidná.

Ráno jsme vyrazili směr Levoča a navštívili Mariánskou horu, kde jsme doplnili pitnou vodu a prošli se po okolí. U Levoče jsme, dle doporučení aplikace, trávili noc u rybářského rybníku, kde byl konečně klid. Zůstali jsme tam i přes den a bylo tam nádherně.

Odpoledne jsme pokračovali směrem Liptovský Ján – lokalita, která byla naprosto senzační. Obrovské parkoviště, kde jsme potkali i další obytné vozy. Večer jsme se koupali v Kadi, což je místní atrakce minerálního pramene zdarma. Doplnili jsme zásoby kozího sýru a večer jsme vyzkoušeli restauraci. Byl klid a spalo se nám výborně.

1. Den

Našli jsme moc hezkou lokalitu (Súľov-Hradná) s doporučením přespaní na parkovišti před kolibou.

Poslední 1,5 km jsme váhali, zda tam vůbec dojedeme.Díky vysokohorské lokalitě to bylo pro Méďu už náročné, obávali jsme se, zda neutrhneme výfuk. Nakonec jsme skončili na parkovišti, kde jsme taky nocovali se souhlasem personálu. Druhý den jsme si dali halušky prošli se po okolí a pokračovali v cestě dál. Okolí Súľovských skal je určitě krásné místo pro dovolenou.

Vracíme se do Čech přes hraniční přechod Starý Hrozenkov. Na cestě zpět jsme přespali ve Slavkově u Brna přímo vedle zámku Slavkov. Nikdy jsme tady nebyli, tak jsme byli mile překvapeni, jak je centrum pěkné. Po Slavkově u Brna jsme vyrazili směr Praha.

Závěr:

Cesta proběhla v pořádku bez technických problémů. Testovali jsme taky solárko a zjistili, že pro naši potřebu by se nám hodil ještě jeden panel abychom byly více nezávislými. To byla jediná věc, na kterou jsme přišli. Zbývá nám zabalit další věci a jsme připraveni vyrazit na cestu směr Skandinávie. první země, kterou navštívíme bude Polsko.

Víte, že takto může být i na vašem obytným vozu? A nejen to, co třeba dětský pokoj či pracovna? Napište nám, společně něco vymyslíme. Kontakt

PS: Zdenka nám připravila obrázky a pokreslila náš obytný vůz. Zajímají vás další kresby Zdenky, podívejte se na Instagram nebo na web.

Další fotky z cesty ze Slovenska:

Video z naši jízdy můžete shlédnout zde

Zajímají vás aktuální informace z naší cesty? Sledujte nás na FB: Život naplno.
Máte rádi fotky, jsme i na Instagramu: Život naplno.